Zwrot / wymiana / reklamacja

Wyciąć z regulaminu zasad koniecznych do spełnienia w przypadku zwrotów, wymiany lub reklamacji dostarczonych produktów.

 

5 . ZWROTY I REKLAMACJE

 

5.1 Podstawowym warunkiem przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia jest wysłanie zgłoszenia reklamacyjnego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@drukzpomyslem.pl lub formie pisemnej pod adres: Drukzpomyslem.pl, 63-400 Ostrów Wielkopolski, ul. Olimpijska 3. W przypadku uszkodzenia przesyłki podczas transportu konieczne jest również sporzadzenie protokołu szkody z kurierem  zgodnie z pkt 5.2.

5.2 W przypadku stwierdzenia przez KLIENTA uszkodzeń przesyłki, KLIENT winien niezwłocznie poinformować o tym fakcie kuriera i zażądać sporządzenia protokołu uszkodzeń.

W przypadku uszkodzenia przesyłki KLIENT może zgłosić reklamację w terminie 3 dni od sporządzenia protokołu uszkodzeń w formie e-mailowej na adres: info@drukzpomyslem.pl lub formie pisemnej pod adres: Drukzpomyslem.pl, 63-400 Ostrów Wielkopolski, ul. Gimnazjalna 18.

KLIENT wraz ze zgłoszeniem reklamacji przesyła protokół reklamacji stwierdzający przez Klienta oraz kuriera wystąpienie uszkodzeń przesyłki oraz wskazuje czy żąda ponownego wysłania towaru objętego zamówieniem czy zwrotu uiszczonej ceny.

DRUKARNIA INTERNETOWA po otrzymaniu zgłoszenia niezwłocznie oceni jego zasadność i w ciągu 14 dni od chwili zgłoszenia reklamacji poinformuje KLIENTA o zajętym stanowisku.

5.3 Uszkodzenia przesyłki nie potwierdzone protokołem  uszkodzeń podpisanym przez  kuriera, nie stanowią podstawy do jakichkolwiek roszczeń Klienta wobec DRUKARNI INTERNETOWEJ. W takim przypadku Klient uprawniony jest do dochodzenia roszczeń bezpośrednio od firmy kurierskiej.

5.4 W przypadku stwierdzenia przez KLIENTA niezgodności w zamawianym PRODUKCIE lub braków nie wynikających z faktu uszkodzenia przesyłki KLIENT winien zgłosić reklamację w terminie 3 dni od daty odbioru PRODUKTU. W celu zgłoszenia reklamacji KLIENT wysyła zgłoszenie reklamacji które zawiera dokładny opis stwierdzonej niezgodności oraz wskazuje czy żąda ponownego wysłania PRODUKTU objętego zamówieniem czy zwrotu uiszczonej ceny.

Zgłoszenie reklamacji przesyła w formie e-mailowej na adres: info@drukzpomyslem.pl lub w formie pisemnej pod adres Drukzpomyslem.pl, 63-400 Ostrów Wielkopolski, ul. Olimpijska 3.

DRUKARNIA INTERNETOWA po otrzymaniu zgłoszenia niezwłocznie oceni jego zasadność i w ciągu 14 dni od chwili zgłoszenia reklamacji poinformuje Klienta o zajętym stanowisku.

DRUKARNIA INTERNETOWA może odmówić wymiany PRODUKTU lub zwrotu uiszczonej ceny, jeżeli wada jest nieistotna.

5.5 Ze względu na różnorodność używanych matryc oraz ustawień monitorów, podgląd szablonu przyszłego PRODUKTU widoczny podczas zamawiania w FORMULARZU ZAMÓWIEŃ nie odzwierciedla w 100 % odwzorowania kolorów w druku. Ze względu na różnorodność palet wyświetlania monitorów (RGB) oraz  palety druku (CMYK) podgląd PROJEKTU przyszłego PRODUKTU nie podparty jakimikolwiek próbami kolorów lub wydrukami próbnymi nie jest podstawą do reklamacji dotyczącej odwzorowania kolorów w druku.

5.6 DRUKARNIA INTERNETOWA może zażądać dodatkowych materiałów takich jak np. zdjęcia uszkodzeń w celu rozpatrzenia reklamacji PRODUKTU.

5.7 W przypadku uznania zasadności reklamacji Klienta, DRUKARNIA INTERNETOWA zleci firmie kurierskiej odbiór reklamowanego towaru i zgodnie z żądaniem KLIENTA wyśle do niego ponownie wybrany przez niego towar lub zwróci mu uiszczoną cenę. Przesyłka nadana przez KLIENTA winna zawierać poza reklamowanym towarem (oraz pozostałymi jego elementami jeśli stanowi on element zestawu) także dowód zakupu w postaci faktury VAT lub paragonu.

 

6. Rękojmia

Towary zakupione przez Konsumenta za pomocą sklepu internetowego objęte są dwuletnim okresem rękojmi. Towary zakupione przez Klienta będącego przedsiębiorcą w rozumieniu Kodeksu cywilnego nie są objęte rękojmią, a przepis niniejszego paragrafu nie maja do niego zastosowania.

 

7. Odstąpienie od umowy

7. 1 Przepisy niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych za pośrednictwem DRUKARNI INTERNETOWEJ a KLIENTEM.

7.2 KLIENT  może odstąpić od umowy nie podając przyczyny, składając w DRUKARNI INTERNETOWEJ oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni licząc od dnia wydania PRODUKTU. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem za pomocą przesyłki pocztowej nadanej u operatora publicznego lub innego operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (decyduje data stempla pocztowego).

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać pod adres: Drukzpomyslem.pl, 63-400 Ostrów Wlkp. ul. Gimnazjalna 18

7.3 W razie odstąpienia przez KLIENTA od umowy w sposób opisany w pkt. 7.2 umowa jest uważana za niezawartą, a KLIENT jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Jednakże to, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, przez co rozumieć należy zwrot PRODUKTU w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu. PRODUKT podlegający zwrotowi nie powinien nosić znamion jakiegokolwiek zużycia. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Zwrot PRODUKTU winien nastąpić za pomocą firmy kurierskiej na adres: Drukzpomyslem.pl, 63-400 Ostrów Wlkp. ul. Gimnazjalna 18.

DRUKARNIA INTERNETOWA w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci KLIENTOWI wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy.

DRUKARNIA INTERNETOWA ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od KLIENTA do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez KLIENTA dowodu jej odesłania. Zwrot należności przez DRUKARNIA INTERNETOWĄ nastąpi w formie, w jakiej nastąpiła płatność.

W przypadku wystawienia dla KLIENTA faktury VAT DRUKARNIA INTERNETOWA wystawi fakturę VAT korygującą i wyśle ją wraz z oryginałem i kopią faktury VAT listem priorytetowym. KLIENT niezwłocznie winien odesłać podpisaną kopię faktury korygującej do DRUKARNI INTERNETOWEJ.

7.4 Opisane w pkt. 7.2 prawo odstąpienia od umowy nie obowiązuje, gdy produkt podlegający zwrotowi dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego.

Koszty związane z odstąpieniem od umowy na warunkach opisanych w niniejszym paragrafie oraz zwrotem towaru przez KLIENTA do DRUKARNI INTERNETOWEJ, w całości ponoszone są przez KLIENTA.

7.5 KLIENTOWI, zgodnie z art. 38 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach  konsumentów (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej z przedsiębiorcą na odległość, której przedmiotem jest:

świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą, KLIENTA który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje również w odniesieniu do umów  w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji KLIENTA lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

 

Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o nowościach w sklepie?

Podaj nam swój e-mail aby otrzymywać sklepowy newsletter.